Grip op uw zendingen
Binnen Nederland en Europa

In de meeste landen waar het virus is opgedoken, zijn er aanpassingen in onze service. U leest de gevolgen voor de Benelux en de rest van Europa. De coronacrisis geeft het online shoppen een boost. De pakketdruktekaart laat de verwachting binnen Nederland zien.

Bezorging in de Benelux
De veranderingen dichtbij huis

In Nederland, België en Luxemburg zijn alle gebieden bereikbaar voor het bezorgen en ophalen van zendingen. Dit zijn de wijzigingen in onze services vanwege het virus.

Geen rembours en niet-franco

Het versturen van rembourszendingen en niet-franco (af fabriek) kan op dit moment niet in de Benelux. Deze zendingen sturen wij terug naar de afzender.

Gesloten adressen

Verstuurt u naar een zakelijk adres dat gesloten is door het coronavirus, ook dan sturen we uw zending terug.

Afhalen van zendingen

DHL Terminals in Nederland én België zijn open voor het afhalen van zendingen. Overige DHL locaties in Nederland zijn gesloten voor extern bezoek.

Bezorgduur in Nederland

Het coronavirus geeft online shoppen een boost. Door de voorjaarspiek kan uw zending wat vertraging oplopen. De bezorgduur naar de Waddeneilanden is nu 48 uur, omdat er minder boten varen. Texel bezorgen we nog wel de volgende dag.

Vertragingen naar België

De bezorgduur naar Belgische consumenten is één tot twee dagen langer dan normaal. Onze partner bpost heeft achterstand door de groei aan pakketten en de corona maatregelen.

DHL ServicePoints

In ons DHL ServicePoint netwerk wijzigt er veel; openingen, sluitingen en nieuwe openingstijden. Is een pakje onderweg naar een gesloten locatie, dan proberen we het bij een ander punt af te geven. Pakketten die in een gesloten locatie liggen gaan retour naar de afzender. Check de openingstijden voordat u een DHL punt bezoekt.

Extra hygiënemaatregelen bij bezorging
DHL tekent voor ontvangst

Het virus kan zich normaal gesproken niet via pakjes en pallets verspreiden, maar de bezorger en ServicePoint-medewerker zijn zelf wel extra alert op alle hygiënemaatregelen. Voorlopig tekenen wij daarom zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Dit doen we in het bijzijn van de ontvanger. Ook houden we een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijden fysiek contact.

Bekijk alle maatregelen

Wij zijn klaar om te pieken. U ook?
Voorjaarspiekdrukte

De coronacrisis geeft het online shoppen nog een éxtra boost waardoor de volumes zelfs hoger liggen dan in de drukke decembermaanden. Met een interactieve kaart waarop de verwachte drukte in kleuren te zien is houden we grip op de drukte.

Piekbericht
Dagelijkse updates in uw mailbox

In een drukke periode is een heldere en transparante communicatie belangrijk. Voor u én voor uw klanten. Met de pakketdrukte kaart blijft u op de hoogte van de verwachte drukte en mogelijke vertragingen. Nog beter betrokken blijven? Meld u aan voor Piekbericht, de dagelijkse update met de vooruitzichten voor die week in uw mailbox. Van maandag tot en met zaterdag.

Aanmelden voor Piekbericht

Pakketdrukte in 't land
De verwachtingen voor vandaag en de komende drie dagen

Bezorging in Europa
Aanpassingen in onze bezorging door het Coronavirus

De wijzigingen in Europa verschillen per land. Staat een land niet in het lijstje hieronder, dan geldt: business as usual. Grenscontroles veroorzaken soms lange files, waardoor een zending vertraging kan oplopen. In de meeste landen tekent de bezorger voor ontvangst. Zorg ervoor dat u zeker weet dat uw zakelijke ontvanger in het buitenland open is en de zending in ontvangst kan nemen.

Duitsland

Is uw zakelijke ontvanger gesloten door corona, dan gaat uw zending retour naar de afzender. Voor pakjes aan consumenten is er een enorme toename aan volume. Door de coronamaatregelen is de bezorgduur minimaal een dag meer. Via track en trace informeren we ontvangers over mogelijke vertragingen.

Spanje

Versturen naar een DHL punt is nu niet mogelijk. Tip: stuur het telefoonnummer van de ontvanger mee met de zendingsdata voor lokaal contact. Bij consumenten bieden we twee keer aan. Daarna kan het pakket nog tien dagen opgehaald worden, anders gaat het retour.

Verenigd Koninkrijk

De handtekening zet een zakelijke ontvanger op een los papiertje. De chauffeur maakt er een foto van. Bij bezorging aan consumenten vragen we de naam van de geadresseerde en nemen we een foto van het huis als bewijs. Om de best mogelijke service te bieden bezorgen we dagelijks langer door en in het weekend.

Tsjechië en Polen

We bezorgen nu niet op zaterdag aan consumenten en een beperkt aantal DHL punten is gesloten.

Frankrijk

Houd rekening met een aantal dagen vertraging in de bezorging. Bied geen zendingen aan naar DHL punten, want deze zijn gesloten. Geef een telefoonnummer mee in de zendingsdata van zakelijke ontvangers. Wij controleren of de ontvanger open is voor bezorging. Kan een zending niet bezorgd worden, dan gaat die retour. Het is op dit moment niet mogelijk om pakketten langer dan 120 cm en pakketten die niet automatisch sorteerbaar zijn te versturen naar consumenten en zakelijke ontvangers. Ten slotte kunt u weer versturen naar sommige Amazon locaties, maar controleer goed of uw locatie ook geopend is. 

Altijd op de hoogte

Heeft u vragen over aanpassingen in onze service door het coronavirus? Neem dan contact op met uw accountmanager of onze Support afdeling.

Support zakelijk